Central SA
Moordsake teen drie beskuldigdes van Noordwes-inisiasieskool uitgestel─── 09:33 Sat, 03 Feb 2024

“Die staat wag vir DNS-uitslae om die liggame van die vyf jong mans te identifiseer. Hulle is na bewering deur die twee beskuldigdes uitgehonger en doodgebyt.”
Die hofsaak teen twee verdagtes, wat daarvan beskuldig word dat hulle vyf jong mans vermoor het wat ’n inisiasieskool in Noordwes bygewoon het, is tot Maart vir verdere ondersoek uitgestel.
Dié twee het Woensdag in die Lehurutshe-landdroshof in Noordwes verskyn.
Obakeng Segwabe (19) en Olebogeng Mafora (21) is in hegtenis geneem nadat vyf ontbinde liggame tydens die feestyd naby Mosweu ontdek is.
“Die staat wag vir DNS-uitslae om die liggame van die vyf jon mans te identifiseer. Hulle is na bewering deur die twee beskuldigdes uitgehonger en doodgebyt,” het die NVG-woordvoerder in Noordwes, Henry Mamothame, gesê.
“Hulle sal in polisie-aanhouding bly totdat hul saak afgehandel is, aangesien hulle gekies het om hul borgtogaansoek te laat vaar.”
Intussen sal ’n derde verdagte wat met dié saak verbind word, Koketso Mmutlane, volgende Vrydag (9/2) in die hof verskyn.
Mmutlane het na bewering die ander twee verdagtes beïnvloed om te lieg oor die wettigheid van die inisiasieskool.
Hy word van regsverydeling aangekla en is tans op 'n waarskuwing uit die tronk.
Inisiasieskole beoefen een van die wêreld se oudste tradisionele praktyke waaraan baie kulture deelneem. In Suid-Afrika word die praktyk onder Nguni-groepe waargeneem, wat die amaXhosa-, amaZulu-, amaSwati- en amaNdebele-mense insluit. Die praktyk word ook deur ander etniese groepe waargeneem, insluitend BaPedi-, Sesotho-, Masemola-, Lemba-, die Matlala van Noordwes, die Mamabolo-, Shangaan-Tsonga-, VhaVenda-, Balobedu-, BaHananwa-, Letswalo-, Khaha- en Tswana-mense.
Volgens City Press bied tradisionele inisiasie jong mans ’n manier om identiteit en eer te verkry. Die praktyk word ook as ’n belangrike, opwindende deel van die opvoeding van jong mans beskou, waarsonder hulle nie aan die sosiale aktiwiteite en sake van hul gemeenskappe kan deelneem of die toenadering van vroue kan opneem om vir die huwelik voor te berei nie. Inisiasie word verder beskou as die rituel oorgang na manlikheid, wat 'n bron van trots is vir jong mans in sommige dele van die Suid-Afrikaanse samelewing.
Die Kommissie vir Geslagsgelykheid het ’n studie uitgevoer om die oorsake vas te stel wat tot die verval van hierdie tradisionele praktyk gelei het.
Die seun is by die skool geboelie en mag nie die toilette met besnyde
medeleerlinge gedeel het nie
Die studie is in vier provinsies onderneem, insluitend die Oos-Kaap, Vrystaat, Limpopo en Gauteng aangesien hulle geïdentifiseer is as die provinsies met die hoogste voorkoms van onwettige inisiasieskole in die land.
’n Johannesburgse tiener het byvoorbeeld besluit om na ’n inisiasieskool toe te gaan nadat hy geviktimiseer is omdat hy nie besny is nie. Die seun is by die skool geboelie en mag nie die toilette met besnyde medeleerlinge gedeel het nie. Hy het toe in die geheim na ’n inisiasieskool gegaan, waar hy net meer mishandeling ervaar het.
Groepsdruk is geïdentifiseer as een van die sleutelfaktore. Aansienlike druk (wat selfs boeliery insluit) word uitgeoefen deur sosiale groepe en netwerke, wat dikwels jong mans en seuns na onwettige inisiasieskole dryf. Met ander woorde, onwettige inisiasieskole gee seuns en jong mans die vinnigste geleentheid om by hul maats in te pas. Hierdie skole voldoen dikwels nie aan die streng standaarde wat gestel is om die inisiasieskole te beheer nie.
Die Nasionale Huis van Tradisionele Leiers en die Departement van Tradisionele Sake het onlangs ’n taakspan saamgestel om inisiasieskole te monitor in ’n poging om sterftes hok te slaan.