Arts
Uitstalling bied terugblik op Wessel van Huyssteen se werk─── 09:00 Thu, 27 Nov 2025
Oliewenhuis Kunsmuseum huisves tot 8 Februarie 2026 ’n uitstalling wat ’n volle dekade van Wessel van Huyssteen se werk dek.
Wessel van Huyssteen se praktyk sentreer rondom konsepte van plek en die voorstelling van landskap in die Leviaseen, die huidige era wat gekenmerk word deur die oorheersende en vernietigende mag van state, multinasionale korporasies en kunsmatige intelligensie. Hy stel veral belang in hoe magsstrukture sigbare merke op natuurlike landskappe laat.
Van Huyssteen sluit by Yolanda Maartens aan in OFM Kunsteklop om insig te gee in sy benadering en inspirasie.
Die Oliewenhuis Kunsmuseum bied met trots The Co-Incidence of Circumstances, ’n solo-uitstalling wat ’n dekade se deurdagte werk van Van Huyssteen saambring.
Die uitstalling, wat van 6 November 2025 tot 8 Februarie 2026 aangebied word, ondersoek temas soos landskap, materialiteit en die spore wat mag op die omgewing laat.

The Co-Incidence of Circumstances by die Oliewenhhuis Kunsmuseum. Photo: Kobus Robbertze
Van Huyssteen se kuns is diep verweef met die idee van landskap binne die Leviaseen.
Nadat hy tydens apartheid in landelike Suid-Afrika grootgeword het, het hy ’n lewenslange belangstelling daarin ontwikkel hoe magsisteme, grondbesit en arbeid hulself fisies in die landskap afdruk.
Materiale en tegniek
Sy praktyk word sterk deur materiaalkeuse gedryf. Hoewel die uitstalling ook kleiner waterverf- en kollagewerke bevat, fokus dit hoofsaaklik op groot, abstrakte tekstiele of “stikwerk”, soos die kunstenaar dit noem.
Hy gebruik onder meer:
- viskose en rayon, wat deur ’n omgewingskadelike chemiese proses vervaardig word
- goedkoop tekstiele wat tipies met die “vinnige mode”-bedryf geassosieer word
- neonkleurige nylon van veiligheidsbaadjies om die onsigbaarheid van sekere arbeidsklasses te belig
Hierdie materiale onderstreep die verweefdheid van kapitaal, arbeid en omgewingskwessies.
Handwerk as weerstand
Die stikwerk bestaan uit veelvuldige lae stof wat gesny en toegewerk word om doelbewus ontwrigte geografieë te vorm. Die proses is intens en tydrowend.
Vir Van Huyssteen is hierdie handwerk ’n daad van weerstand teen die toenemende oorname van masjinale en KI-gedrewe werk. Die kompleksiteit van die stikwerk kan volgens hom nie geredelik deur KI gedupliseer word nie.
Hy nooi kyker in tot ’n tasbare, visuele en selfs ouditiewe ervaring, waar die ritme van die naald en masjien deel word van die werk se narratief.
Plaaslik en globaal
Die materiaal wat hy gebruik, koop hy by sy plaaslike winkel in Bethlehem. Hierdie keuse belig die kruispunt waar plaaslike smaak en globale verbruikerskulture mekaar ontmoet.
Dit sluit aan by die gemeganiseerde landboupraktyke in sy omgewing, waar massiewe reghoekige lande en parallelle lyne sigbare spore van korporatiewe landbou agterlaat.
Die titel van die uitstalling roep Carl Jung se konsep van sinkronisiteit op, die betekenisvolle ooreenstemming van gebeure. Vir Van Huyssteen vorm die toevallighede wat ontstaan wanneer weerbarstige materiale onder die naald vervorm, deel van die kunswerk se emosionele en simboliese lae.
Wessel van Huyssteen is sedert 1986 aktief as kunstenaar, dosent, kurator en bekroonde filmmaker. Hy het ’n Meestersgraad in beeldende kunste met lof aan die Universiteit van die Witwatersrand.
The Co-Incidence of Circumstances is sy vyfde solo-uitstalling. Sy werk is in versamelings soos die Nirox Foundation, Spier Arts Trust en die Suid-Afrikaanse Nasionale Kunsbank opgeneem.
Hy woon tans in Rosendal in die Vrystaat en is mede-eienaar van Ark Contemporary Gallery.
Geleentheidsbesonderhede
- Opening: Donderdag 6 November 2025 om 18:00.
- Plek: Annex Gallery, Oliewenhuis Kunsmuseum.
- Toegang is gratis en verversings word bedien.
Kunstenaarswandeling: Vrydag 7 November 2025 om 11:00.
OFM Kunste mvh
